Warning! AKUNOI Warning!


Diingatkan, blog ni akan citer pasal me. Pasal kecomelan me, kepandaian me, kehebatan me. Akan ada entry yang menunjukkan
keriakkan me, kesombongan me, ... Segalanya about me, me, me dan me... The world does revolves around me, thingin'. Kot ada yang rasa geli-geli, meluat bila baca, me cadangkan, baik tutup jer window ni ye... Karang tak pasal-pasal korang muntah hijau plak... Anyway... pada yang tak kisah untuk muntah hijau... selamat membaca...


Saturday, June 19, 2010

Pasal... Bukan Bodoh Yer

Salam,

Dok perasan something bila borak ngan 1st time parents nie.

Yes, anak kami kecik lagi... Dilihat, nampak sorang jer...

Kalau cerita macam lah kami tatau apa-apa. Macam kami tak reti... NO! Macam kami ni BODOH.

"Oh anak kami tak pakai cream tu."
"Oh anak kami tader ruam lampin tapi ada ruam kat leher bla bla bla".
"Oh susah la nak bagi anak susu badan, saya kerja"
"Oh tak boleh buat camni la. Korang tau tahu ke?"

Nak jer me jerkah depa kata, "Anak aku yang korang nampak ni kecik, tapi aku ada anak sebelum ni tau. Aku ada baca tips camner nak besarkan anak tau. Aku ambil kos pendidikan awal kanak-kanak tau. Mak aku Penyelia Jururawat a.k.a. Matron tau", dan pelbagai lagi ayat yang sekali dengar macam riak tapi itulah hakikat...

Ada sekali, ZwanZwan bagitau mamat ni, camner nak cuci uri, time tu Ewan baru pergi meninggalkan kami (al-Fatihah) mamat tu bantai gelak. ZwanZwan jawap balik, "Ko ingat aku tak pernah ada anak ke?!". Terdiam mamat tu.

Geram...
Bukan sorang tapi banyak. Memula me layan, senyum dan mengiyakan. Tapi bila depa makin mula cakap besaq, me angguk sambil bagi senyum sinis. Lagi lama, me buat tak dengar dan buat benda lain. Tatau bila ada kekuatan nak cakap, "Ya, saya tahu. Tapi sedarkah anda, saya sebenarnya dah mengandung 4 kali dan by right, saya ada 2 orang anak selain saya sedang belajar tentang perkembangan awal kanak-kanak dimana saya punya unlimited access untuk rujukan kesihatan dan perubatan dari Ibu saya seorang Matron dan ayah saya seorang Doktor?"

BILA?
Please kami bukan bodoh ye.
Kami senyum dan angguk sebab tanak malukan korang dikhalayak ramai...

OKEY Pumpkin?

4 comments:

Mamanurin said...

tul tu mama eiman..kekadang rasa mcm kecik hati..rasa ishhhh tak layak je nak dgr diaorg ni berciter sebab tak dapat nak tunjuk kat org yang saya pun pernah ada anak..

Anonymous said...

hai..dah follow u..maila follow saya

mas said...

mas baca pn da sama geram...sabar ye nurul...

Unknown said...

@mamaNurin - begitulah yang me rasa jugak. Sabarlah... esok-esok Allah bagi lain, tak sama, lain skit tapi tetap akan mendoakan kesejahteraan MamaNurin ngan Papanya. amin~

@Ceri - baiklah! dengan segera! :)

@Mas - baik... sabar... :)

Related Posts with Thumbnails