Salam,
Terbaca entry Cik Puan Nieza pasal FireFly.
Teringat something.
Kisahnya...
Raya tahun lepas.
Nak ajak my Tok Baseah mai KL.
Balik dari Shah Alam plan dia naik FireFly.
Orang berusia, naik bas kejung urat.
Then tetiba tak jadi sebab Tok Baseah tanak pi sengsorang.
So kena kensel flight booking tu.
Masa booked, kami minta sekali servis kerusi roda. Abih warga Platinum. Tak kan nak menapak jejauh. Kena bayar RM12. Tepon balik call centre FireFly kata "CANCEL booking. CANCEL EVERYTHING!".
So baliklan kami suami, isteri dan anak ke Shah Alam tanpa Tok Baseah.
Sampai kat tol last Guthrie dapat call dari FireFly. Dia suruh me book tiket lain plak sebab dah booked kerusi roda RM12 tu. Time ni ZwanZwan yang jawap sebab me dok drive. Panjang lebar ZwanZwan cakap, si CS nama Thana ni tak paham-paham.
Lepas tol me stop tepi ambik phone.
Berasap, tak pun bernanah rasanya CS tu kena lahar.
"I said cancel the ticket, cancel the wheelechair. Cancel EVERYTHING. Which part of EVERYTHING that you don't unserstand?", dalam nada marah dicampur accent omputeh skit (sempat nak berlagak jugak tu!).
Minah tu asyik-asyik, "Yes I understand, but... but" tak sempat abih ayat me dah cantas, "NO! I SAID EVERYTHING! I didn't have any plan to fly out to anywhere anytime soon! So return back my RM12!".
Minah tu kata hold on dia cakap dengan boss dia. Then dia kata nanti dia call balik.
Lagi 2 kilo nak sampai rumah dia tepon lagi. Dia passed kat Boss dia. Vina cakap nanti depa call balik. Me dah menyirap selasih bandung soda dah time ni. Me cakap me sampai rumah pun belum. Masih penat. Korang memain ingat lawak ke?
"I know RM12 is only a fraction amount but the issue here is that you don't want to admit your side fault! You keep twisting the fact that the error are from your side!", lebih kurang la ayat me. Bengang la, salah depa tapi tanak minta maaf. So Vina ni pun minta maaf la dan dia cakap nanti Selasa dia tepon lagi.
Selasa mendatang, tak tepon jugak.
Sudahnya opis kat epot lama Subang me serang!
Dapat print out kata dalam 3 minggu lagi depa bank-in balik. Dan mamat lembut tapi cute kat kounter tu pun minta maaf atas kecuaian staff depa.
Masa tu 19th September 2010.
Korang tau berapa lama depa nak pulang balik duit RM12 tu?
Sila lihat statement kad utang me dibawah ini...
ANGIN OKEY!!!!
4 bulan okey?! EMPAT BULAN!!!
FuuuH!
Terbaca entry Cik Puan Nieza pasal FireFly.
Teringat something.
Kisahnya...
Raya tahun lepas.
Nak ajak my Tok Baseah mai KL.
Balik dari Shah Alam plan dia naik FireFly.
Orang berusia, naik bas kejung urat.
Then tetiba tak jadi sebab Tok Baseah tanak pi sengsorang.
So kena kensel flight booking tu.
Masa booked, kami minta sekali servis kerusi roda. Abih warga Platinum. Tak kan nak menapak jejauh. Kena bayar RM12. Tepon balik call centre FireFly kata "CANCEL booking. CANCEL EVERYTHING!".
So baliklan kami suami, isteri dan anak ke Shah Alam tanpa Tok Baseah.
Sampai kat tol last Guthrie dapat call dari FireFly. Dia suruh me book tiket lain plak sebab dah booked kerusi roda RM12 tu. Time ni ZwanZwan yang jawap sebab me dok drive. Panjang lebar ZwanZwan cakap, si CS nama Thana ni tak paham-paham.
Lepas tol me stop tepi ambik phone.
Berasap, tak pun bernanah rasanya CS tu kena lahar.
"I said cancel the ticket, cancel the wheelechair. Cancel EVERYTHING. Which part of EVERYTHING that you don't unserstand?", dalam nada marah dicampur accent omputeh skit (sempat nak berlagak jugak tu!).
Minah tu asyik-asyik, "Yes I understand, but... but" tak sempat abih ayat me dah cantas, "NO! I SAID EVERYTHING! I didn't have any plan to fly out to anywhere anytime soon! So return back my RM12!".
Minah tu kata hold on dia cakap dengan boss dia. Then dia kata nanti dia call balik.
Lagi 2 kilo nak sampai rumah dia tepon lagi. Dia passed kat Boss dia. Vina cakap nanti depa call balik. Me dah menyirap selasih bandung soda dah time ni. Me cakap me sampai rumah pun belum. Masih penat. Korang memain ingat lawak ke?
"I know RM12 is only a fraction amount but the issue here is that you don't want to admit your side fault! You keep twisting the fact that the error are from your side!", lebih kurang la ayat me. Bengang la, salah depa tapi tanak minta maaf. So Vina ni pun minta maaf la dan dia cakap nanti Selasa dia tepon lagi.
Selasa mendatang, tak tepon jugak.
Sudahnya opis kat epot lama Subang me serang!
Dapat print out kata dalam 3 minggu lagi depa bank-in balik. Dan mamat lembut tapi cute kat kounter tu pun minta maaf atas kecuaian staff depa.
Masa tu 19th September 2010.
Korang tau berapa lama depa nak pulang balik duit RM12 tu?
Sila lihat statement kad utang me dibawah ini...
4 bulan okey?! EMPAT BULAN!!!
FuuuH!
1 comment:
Huhuhuhuuuuuuuuu ......
12 hinggit pun mauuuuuuuuuuu makan bulan ka?
Post a Comment