Warning! AKUNOI Warning!

Diingatkan, blog ni akan citer pasal me. Pasal kecomelan me, kepandaian me, kehebatan me. Akan ada entry yang menunjukkan
keriakkan me, kesombongan me, ... Segalanya about me, me, me dan me... The world does revolves around me, thingin'. Kot ada yang rasa geli-geli, meluat bila baca, me cadangkan, baik tutup jer window ni ye... Karang tak pasal-pasal korang muntah hijau plak... Anyway... pada yang tak kisah untuk muntah hijau... selamat membaca...

Monday, August 11, 2008

Pasal... Trip ke Utara (bah 1)

Salam...

Hehehehe... kembali ke opis lepas 1 week melarikan diri ke Utara.
Bertolak ke Perlis dalam pukul 8.30pm lepas memenuhkan pewot di 222.
Stop mandi kat R&R sg buluh.
Cari cheap hotel kat Ipoh utk tido semalam.
Gerak pukul 10 lepas sarapan di R&R Sg Perak.

Sampai rumah pengantin dlm tgh hari.

Makan... pengantin sampai... makan...

Then jengjalan ke Gua Kelam. Naik train kat Gua Kelam 2...
then ke Gua Kelam yang bleh jalan masuk dalam tu...

Stop makan kat Restoran Tok Mek. ABC besh mcm tu RM2 jer...
Pukul 5 pi semula rumah pengantin

dan kami dihantar ke tempat penginapan kami utk malam tu.

Malam tgh pi pasar malam, pengantin ajak pi makan ikan bakar. kami ON jer.

Esok pagi bertolak ke Langkawi. Feri pukul 9.30.
Sampai pulau 11am, ambil kereta sewa dan drove off ke Tok Senik.

ZwanZwan sungguh teruja bila tgk tempat tu. Sgtlah seronok lagi peaceful.

Dengan ada taman ular betul-betul bertentangan pintu masuk Tok Senik.

Kami lunch di Restoran Siti Fatimah atas cadangan forumer Cari ni (terima kasih awak! :P)
Lauk sedap tp by pukul 2 tak byk yg tinggal. Nasib baik pajeri nenas ada!

Then pi jengjalan kat pekan Kuah. ZwanZwan nak beli coklat.

Balik ke resort then mlm tu pi tgk pertunjukan Ular by Ratu Ular Dunia... aisay lupa nama dia.
Dia citer byk pasal ular. Ular kecil mcm ular lidi, Viper Pit bunuh 3 elor ular besar sbb berebut kawasan. giler ah! Kami lepak sana sampai akak tu pun balik. Besh! Dah la dapat harga tiket murah giler!!!

Mlm tu dinner kat Kelibang Seafood (selepas restoran lobster menghala ke jeti kuah).
SEDAP dan MURAH GILER!!!

Esok pepagi sarapan kat Warung Tok Mat. Ala carte sbb tak ramai org.
1st day kami oder bubur nasi, american b/fast dan bebuah.
2nd day oder nasi lemak dan ZwanZwan masih dgn american b/fastnya.
3rd day, me oder bihun goreng yg nampak selebet, tapi SEDAP! ZwanZwan plak oder nasi lemak dengan sambal sutun dan rendang daging...

Xtvt yg termasuk dlm pakej Tok Senik tu adalan Island Hoping.
Pulau Dayang Bunting, Eagle feeding kat Singa Besar dan mandi di Pulau Beras Basah.
Me minta ZwanZwan isi botol dgn pasir Pulau Beras Basah tu nak letak kat 'bungalow' Ewan.
Tak boleh bawa dia pi Langkawi, kami bawakan Langkawi untuk dia...

Balik dari xtvt tu, kami start keter pi lunch kat kedai sarang burung kat jalan menghala ke Pantai Chenang selepas Chandekkura. Abang yg bawa van Island hoping tu rekomen. Lupa plak nak ambik gambo sbb terkesima dgn lauk yg byk pilihan, sedap tapi murah giler. ZwanZwan ambil udang besar 3, daging, ikan baru RM3. Nasi 2, sambal belacan, ulam 4 jenis, gulai, sambal tumis ikan bilis, ikan cencaru belah belakang, sayur 2 jenis baru RM5!