Warning! AKUNOI Warning!


Diingatkan, blog ni akan citer pasal me. Pasal kecomelan me, kepandaian me, kehebatan me. Akan ada entry yang menunjukkan
keriakkan me, kesombongan me, ... Segalanya about me, me, me dan me... The world does revolves around me, thingin'. Kot ada yang rasa geli-geli, meluat bila baca, me cadangkan, baik tutup jer window ni ye... Karang tak pasal-pasal korang muntah hijau plak... Anyway... pada yang tak kisah untuk muntah hijau... selamat membaca...


Wednesday, May 8, 2013

Pasal... Rezeki (Part 1)

Salam,

Nak citer pasal rezeki...

Rasanya ramai tau dulu me kena sabotage dgn opis SiripBiru dan terpaksa terima kind of VSS lepas habis 2 bulan cuti bersalin dan 1 bulan cuti tanpa gaji. Menganggurlah me lagi sebulan.

Me dapat kerja kat JenJENGJobs awal bulan Jun tapi kerja 5 bulan jer. Sebab apa? Sebab me diberi tugasan untuk jaga phone calls virtual dan serviced offices selain kerja JenJENGJobs. Dah la tader job descriptions.

Then me dapat kerja yang me biasa buat, admin, kat opis orang Belanda. Situ lagi gila. Me developed phobia bila nampak keter sama jenis atau yang nampak sama jenis dengan keter boss. Ada sampai tetiba mulut kering, jantung berdebar laju dan rasa nak pitam punyalah takut! Selain seksaan mental yang sampai ZwanZwan kata, "Boss awak tu GILA!". 

2 kali me pi interview kerja lain dia macam tau dan ada jer calls, sms dari dia dan Amoi opis tu. Sekali tu, me sampai tak habis jawap soalan sebab panik byk sgt calls and sms. Sekali nanhadolahnyernyah!

MAKA... sehari lepas frust tertonggeng interview dengan kampeni bagus kena sabo, me masuk opis dengan rasa down-down-down sangat. Me buka pc dan do a search; 'jawatan kosong'. Nampak 1 forum yang me selalu masuk; Cari, dan 1 posting dari forummer ni. Walaupun iklan tu untuk jawatan bulan 2, but heck it!

Me called tanya ada ke kosong untuk Admin. That nice lady jawap;
"Kebetulan petang ni saya nak submit resume kat Pengarah." 
"Saya ada 2 diploma; IT dan Early Childhood Education. Now tengah sambung kat OUM ambik degree..."
"Kami nak yang ada diploma."
"Then boleh lor."
"Jawatan ni kerja dengan Professor bangsa asing. Jadi nak yang ada good English lah."
"Er... saya tak tau la sebagus mana English saya tapi saya pernah kerja 6 tahun dengan English coordinator dan kebanyakan boss saya memang Mat Salleh."
"Kalau macam tu, cik email kepada saya bla bla bla..."

And just like that she received my resume and application.
And just like that I was called for an interview 2 days after my call.
Though they did tortured me for like almost 3 weeks to told me that I got the job... Still Alhamdulillah I got the job.
(Oh pasal tortured tu nanti lain kali me citer :P)

2 comments:

Mamanurin said...

Alhamdulillah

Unknown said...

childhood development. interesting nya. takda cita2 nak buka kindy?

Related Posts with Thumbnails